۱۴۰۲ شهریور ۳, جمعه

واحده خوش سیرت و نگین رضایی با تودیع وثیقه آزاد شدند

 

 
خبرگزاری هرانا – واحده خوش سیرت و نگین رضایی شهروندان ساکن استان گیلان، روز پنجشنبه دوم شهریور با تودیع وثیقه از زندان لاکان رشت آزاد شدند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز پنجشنبه دوم شهریور ۱۴۰۲، واحده خوش سیرت و نگین رضایی آزاد شدند.
آزادی این شهروندان با تودیع وثیقه و از زندان لاکان رشت صورت گرفته است.

نگین رضایی شهروند ساکن فومن و نگین رضایی ساکن لاهیجان، روز چهارشنبه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

لازم به ذکر است، هفته گذشته هرانا طی گزارشی از بازداشت دستکم سیزده شهروند در استان گیلان خبر داد.

همزمان روابط عمومی اداره کل اطلاعات گیلان در اطلاعیه‌ ای از بازداشت گروهی از شهروندان در این استان تحت عنوان “تیم تشکیلاتی دوازده نفره” خبر داد و مدعی شد که این افراد در حال برنامه ریزی و انجام اقداماتی در خصوص سالگرد اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ بوده اند. این اطلاعیه همچنین افراد بازداشت شده را متهم به همکاری با رسانه هایی نظیر ایران اینترنشنال دانسته است.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

تبریز؛ پرستو فریدی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد

 خبرگزاری هرانا – پرستو فریدی، دانشجوی دانشگاه تبریز روز شنبه سیزدهم آبان توسط نیروهای امنیتی در این شهر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.